Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

ΧΑΜΕΝΗ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ


Μια ζεν διαδρομή σε όλη την ευθεία προς τη μεριά της θάλασσας στο Λουτράκι, ένας παράδεισος για περπάτημα υπό τα χαμηλά φώτα της πόλης .
Η διαδρομή με έχει συνεπάρει άνθρωποι όλων των ηλικιών περνοδιαβαίνουν, σταματούν, μιλάνε ,γελάνε ,άλλοι είναι σοβαροί ,άλλοι κρυμμένοι κάτω από τα κασκόλ τους κι άλλοι τουρίστες όπως εγώ που δεν εγκαταλείπω ποτέ τη φωτογραφική μου μηχανή. Στέφομαι μπροστά σε έναν πάγκο με βιβλία και χαζεύω εκατοντάδες τίτλους,με περιεχόμενο για όλα τα γούστα παιδικά, ψυχολογίας ,ιστορίας και σε πολύ προσιτές τιμές. Οι τίτλοι που για λίγο επεξεργάζομαι και που με γοητεύουν ξανά κι ας έχω ταξιδέψει νύχτες στις σελίδες τους είναι ο Μικρός Πρίγκιπας και σκέφτομαι άραγε:

Θυμούνται Οι Άνθρωποι
Ότι Κάποτε Υπήρξαν Παιδιά;

ή αυτή την ωραία φράση:
Την ουσία τα μάτια δεν την βλέπουν με τη καρδιά βλέπεις καλύτερα.

Ή την άλλη: Γνωρίζουμε μονάχα μόνο τα πράγματα που εξημερώνουμε.

Οι άνθρωποι τα αγοράζουν όλα έτοιμα από τους εμπόρους. Επειδή όμως δεν υπάρχουν έμποροι που να πουλάνε φίλους, οι άνθρωποι δεν έχουν πια φίλους. «Αν θέλεις ένα φίλο, εξημέρωσε με».

Νομίζω πως τα έχω καταφέρει ο,τι βλέπω να το βλέπω πια με τη καρδιά μου, δεν εξηγείται αλλιώς και η διάρκεια παραμονής μου σε αυτό το πάγκο. Ένας άλλος τίτλος που με γοητεύει : Φιλοσοφία του Πλάτωνα κι αμέσως έφερα στο μυαλό μου αυτό το ωραίο: ότι άνθρωπος ζούσε κάποτε σαν αυλη ψυχή αλλά κατέληξε στον υλικό κόσμο και απέκτησε σώμα, που είναι το δεσμωτήριο της ψυχής.
Άραγε έσπασε ποτέ κανείς αυτά τα δεσμά;

Τελικά απ’ ότι είδα κατέληξα στη δική μου αγορά –Παγκόσμια Μυθολογία-Ιερά Σύμβολα –Τόποι Μυστηρίων ,Κρυμμένα μυστικά ,Θεοί και Ήρωες ,όλα αυτά σε ένα βιβλίο.
Ποιός είναι ο δικός μας μύθος ,ποιά είναι η καταγωγή του μύθου μας ;
Ποιά είναι τα δικά μας ιερά σύμβολα;
Είναι αντικείμενα ή άνθρωποι που έχουμε επιλέξει ;
Ποιοι είναι οι τόποι λατρείας μας;
Το σώμα ή η Ψυχή ;
Kαι τι σημαίνει ήρωας ;
Αυτός που έχει υπερνικήσει τους φόβους του. Μπορεί κάποιος να είναι ήρωας σε όποια επικράτεια¨ δεν υπάρχει περίπτωση να μην τον αναγνωρίσουμε όταν κάνει την εμφάνιση του. Η μοναδική του αρετή είναι ότι έχει γίνει ένα με τη ζωή, ένα με τον εαυτό του.

Εκεί που η σκέψη μου περπατάει πιο γρήγορα και από τα πόδια μου και χάνομαι στο Λαβύρινθο της ψυχής μου, κάθομαι σε ένα παγκάκι κι αρχίζω να ξεφυλλίζω το Μύθο: «Όταν ο Παν Γκου αποκοιμήθηκε από το σώμα του σχηματίστηκαν τα βουνά και από το αίμα του τα ποτάμια».
«Γύρισαν με τις βάρκες τους στα βάθη των ωκεανών και από τότε δεν τους ξαναείδε κανείς».

Οι Μύθοι είναι Δημόσια Όνειρα
τα Όνειρα είναι ιδιωτικοί μύθοι_

Ας πλάσουμε το μύθο μας με φαντασία. Έχεις Όνειρα; να μην εμπιστεύεσαι τα όνειρα σου σε κανέναν .Έχεις ακούσει για την Χαμένη Ατλαντίδα ;Το μυθικό νησί της Ατλαντίδας δημιουργήθηκε σε ένα μυστικό τόπο (εκεί και τα όνειρα σου)από το θεό Ποσειδώνα (από εσένα τον ίδιο)για την αγαπημένη του Κλειτω (για ότι αγαπάς).Οι γιοι τους κυβέρνησαν τη Μεσόγειο με σύνεση αλλά κάποια στιγμή ενέδωσαν σε θανάσιμα πάθη (όλοι δεν το έχουμε κάνει;).Ο Ποσειδώνας ανατάραξε τόσο πολύ τη θάλασσα μέχρι που ένα τεράστιο κύμα βύθισε την Ατλαντίδα (το μυστικό τόπο των ονείρων του).

Για Πόσες χαμένες Ατλαντίδες είσαι ο αυτουργός ;

Ο μύθος είναι αυτός που μας κάνει αθάνατους και το μύθο μας τον γράφουμε εμείς.
Βέβαια είπε η αλεπού ;Για μένα ακόμα δεν είσαι παρά ένα αγοράκι ολόιδιο μ’ αλλά εκατό χιλιάδες αγοράκια. Και δε σε χρειάζομαι. Κι ούτε εσύ με χρειάζεσαι. Για σένα δεν είμαι παρά μια αλεπού ίδια μ’ εκατό χιλιάδες αλεπούδες .Αν όμως με εξημερώσεις, θα χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο. Θα είσαι για μένα μοναδικός στον κόσμο .Θα είμαι για σένα μοναδική στο κόσμο …

Ζούμε σύμφωνα με τους μύθους .
Ζούμε μέσα τους και εκείνοι ζουν μέσα μας .
Τους δίνουμε νέα υπόσταση .

Ο ‘’ΘΕΟΣ’’ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ


Είναι φορές που εκεί που περπατάς ,συμβαίνει κάτι που σου τραβάει τη προσοχή και σου επιβάλλει να σταματήσεις –να παρατηρήσεις –να αφεθείς –και γιατί όχι να παρασυρθείς.

Πότε είναι χρώματα, ένα ηλιοβασίλεμα που σου θυμίζει πως ανάμεσα σε γη και ουρανό βρίσκεσαι -στη μέση καταδικασμένος -να παλεύεις πάντα ανάμεσα στο πάνω και το κάτω, στην ύλη και το πνεύμα- σαν άλλος Οιδίποδας, να λύνεις αινίγματα πότε δύσκολα ,πότε εύκολα κι η Σφίγγα να ξέρεις πως στο βάθος είσαι εσύ …μια ανατολή που χαράζει τον ουρανό όπως τα όνειρα τη σκέψη -σαν άλλος δον Κιχώτης εύχεσαι να μην πραγματοποιηθούν ποτέ με την ενδόμυχη ελπίδα να τα αναζητάς πάντα, ένα νυχτερινό τοπίο με θεά από το μπαλκόνι σου -τις ανταύγειες του φεγγαρόφωτου στα νερά της θάλασσας, τα σχήματα που διαγράφονται κάτω από το τρεμόφεγγος των αστεριών .


Πότε είναι μυρωδιές μέσα στη πόλη τα πρωινά μετά το ξενύχτι (η μυρωδιά του φρέσκου ψωμιού που μόλις βγήκε από το φούρνο κι είναι πεντέμισι ). Όταν φεύγεις ξημερώματα από το σπίτι φίλων και βλέπεις την πάχνη στα τζαμιά του αυτοκίνητου να σε περιμένει και μοιάζει το αυτοκίνητο σα μια ερμητικά κλειστή γυάλινη φυσαλίδα .


Και πότε είναι ήχοι ,το γέλιο της παρέας που στρίβει στη γωνία , το φρενάρισμα στην άσφαλτο, ο ήχος ενός πυροτεχνήματος που σκάει στον αέρα, ενός όπλου που μόλις στόχευσε το αθώο θύμα του, μιας σειρήνας από το καράβι που έρχεται ,από το καράβι που φεύγει ,ο ήχος από το βαγόνι που μόλις ξεκίνησε ή ακόμα αυτός που κάνουν τα βήματα μας τη νύχτα στα άδεια σοκάκια της πόλης ,το νιαούρισμα της γάτας που μόλις ξεγλιστρά από το κλεισμένο μπαρ της οδού Χ και μοιάζει να σα ακολουθεί .Αυτή η ανιδιοτελής συντροφιά της- πόσα μαρτυρά και πόσα τα μάτια της έχουν δει έξω στο κρύο που μες το ζεστό μας πάπλωμα δεν τα φτάσαμε ποτέ…


Αλλά ας είναι , λένε ότι όταν έρθει μες τη νύχτα μια γάτα και σταθεί δίπλα σου είτε σε ακολουθήσει είτε τη βρεις έξω από το αυτοκίνητο σου να προσπαθεί να καλυφθεί από το κρύο σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης ή αυτός ο άνθρωπος που ακολουθεί είναι καλός κι αυτό, της το λέει το ένστικτό της, δεν ξέρω, μου αρέσει πολύ αυτή η θεωρία και αν το καλοσκεφτείς τόσα αυτοκίνητα γύρω τι βρήκε στο δικό σου ;


Ο ήχος από τα βήματα στις σκάλες των γειτόνων που επέστρεψαν ακόμα μια νύχτα αργά, αυτός που κάνει ο αέρας όταν παρασύρει τα φύλλα ή όταν τραβάει τις καρέκλες σαν φτερό, αυτός που σφυρίζει όταν είσαι στο βουνό και μπαίνει μέσα από τις χαραμάδες ερμητικός και λυσσασμένος ,ο αέρας τα πρωινά στις έξι που τρέχεις στην πλατεία ,το λιμάνι ή την πιο κοντινή παραλία όσο η παγωνιά σε χτυπάει μέχρι το κόκαλο άλλο τόσο νιώθεις να σε ζει ,να σε γεμίζει αισιοδοξία ,να ανεβάζει την αδρεναλίνη και να τον απολαμβάνεις μέχρι που σε δυο τρεις γύρους έχεις αρχίσει να ιδρώνεις και να αφαιρείς ρούχα.


Άλλες πάλι φορές κατεβαίνεις μες την νύχτα ύστερα από μια ανέκφραστη, χαμένη μέρα που δεν είχες κάποιον να του πεις έστω μια καλημέρα και για να σου φύγει από το μυαλό το στημένο μίζερο σκηνικό κατεβαίνεις βιαστικά τη σκάλα, κρατάς μόνο τα τσιγάρα ,άντε και το κινητό -καμιά φορά το βάζεις στο αθόρυβο ή και το κλείνεις τελείως -μπαίνεις στο αυτοκίνητο και χάνεσαι μέσα στη νύχτα ,δεν ξέρεις που πας , σίγουρα περνάς με κόκκινο, άδειοι οι δρόμοι και ποιος θα σε δει ;Μήπως ο σκύλος που σε κοιτάει με αγωνία ;Τι να θέλει να σου πει; Σίγουρα αν είχαν φωνή θα μας έλεγαν πολλά …Τελικά κατευθύνεσαι εκεί που πάντα από ένστικτο ξέρεις ότι κάποια σε περιμένει , η θάλασσα. Αυτή η αίσθηση του ανέγγιχτου ορίζοντα ,του άπιαστου είναι αυτό που μας γοητεύει και ξυπνά σαν ηφαίστειο την επιθυμία να γίνει ο κόσμος όλος δικός μας .
Αλλά ακόμα κι η σιωπή , δεν είναι κι αυτή μια μελωδία;



Κι ο χρόνος; Τι θόρυβο κάνει ο Χρόνος ; Αυτός που βιάστηκε και παραβιάστηκε από κοινωνικούς συμβιβασμούς ,πρέπει, καθωσπρεπισμούς, αυτός που δεν φτάνει ποτέ για τίποτα –πάντα κάτι αφήνουμε -πάντα κάνοντας κάτι –θυσιάζουμε κάτι άλλο…

Αυτό που υπογράφει ο Ευριπίδειος λόγος στη Μήδεια και δεν πρέπει να να ξεχνάμε ποτέ:
«Αυτά που ήταν για να γίνουν, δεν έγιναν ποτέ. Κι αυτά που γίνονται , δεν ήταν για να γίνουν».


Τελευταία ξεκίνησα να διαβάζω ένα βιβλίο Χ που μόλις έφτασα στο δεύτερο κεφαλαίο, το παράτησα γιατί η καθημερινότητα μου δεν μου επιτρέπει αυτή την πολυτέλεια και δυο μέρες τώρα –ονειρεύομαι- να βρω το χρόνο να το ολοκληρώσω.
Ναι αυτά είναι όνειρα .
Τα «μεγάλα όνειρα» είναι μόνο για τους μικρούς γι’ αυτούς που βαριούνται να βγουν έξω από τον υπολογιστή ,να κλείσουν την τηλεόραση ,να πάρουν το αυτοκίνητο και να χαθούν μες τη νύχτα ενώ τα «μικρά» είναι για τους μεγάλους, γι’ αυτούς που γκρεμίζουν τη «Σφίγγα» μέσα τους .
Έχω τη θέληση κι όχι την υποχρέωση - σε εκείνους τους φίλους που μεγάλωσαν όπως οι ευθύνες μου να τους αφιερώσω το χρόνο που τους αξίζει, να σταθώ στη μητέρα μου μπροστά και να της πω ένα ευχαριστώ που με γέννησε (δεν όρισε αυτή του κόσμου τα γραμμένα άρα καμία ευθύνη δεν τις αναλογεί πάνω στη ζωή μου )να πω στον πατέρα μου πως αν και δεν συμφώνησα ποτέ μαζί του, τουλάχιστον διαφώνησα.

Να κοιτάξω στον καθρέφτη όχι το είδωλό μου εξωτερικά αλλά το πορτρέτο του εσωτερικά… Μπορείς να το αντιμετωπίσεις;



Από μικρός θυμάμαι έλεγα δεν θέλω να πιστέψω στο Θεό. Θέλω να δω το Θεό. Κι αυτό το Θεό των μικρών πραγμάτων ,τον βλέπω παντού, είναι ο μόνος που φαίνεται στα μεγάλα κάστρα που οικοδομήσαμε, μόνο αυτός διακρίνεται απ’ τους χάρτινους πύργους που υψώσαμε ,μόνο αυτός απεκδύεται τη μάσκα του κλόουν ,μόνο αυτός δεν έχει σύνορα, μόνο αυτός στα μικρά πράγματα της καθημερινότητας, ζωγραφίζει τις μεγάλες αλήθειες της ζωής μας.

ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΒΙΟΛΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟ


Οι Στιγμές στο χαρτί γίνονται εικόνες, οι εικόνες σιωπές κι οι σιωπές, χιλιάδες βιολιά που παίζουν στον άνεμο .

Περπατάει αργά και σταθερά .Κρυώνει και έχει τα χέρια στις τσέπες .Η βροχή που αρχίζει να πέφτει την κάνει να σηκώνει με έκδηλη μελαγχολία το βλέμμα στον ουρανό .Μετά από λίγο η γυναίκα δείχνει να κινεί τα χέρια στις τσέπες σαν να ψάχνει, βγάζει κάτι ψηλά και τα ρίχνει μέσα στο πλαστικό δοχείο μιας ηλικιωμένης.
(Πάτρα)

Η μηχανή σφυρίζει ,το τρένο ξεκίνησε ,σε ένα βαγόνι μια γυναίκα γυρνάει προς το παράθυρο και κλαίει .Ποιος ξέρει τι αφήνει; ( Θεσσαλονίκη)

Ένα ζευγάρι μεταναστών περιεργάζονται το µεσήλικο άστεγο που κοιµάται πάνω σε χαρτόνι. ∆ίπλα στο κουλουριασµένο σώµα του ο σκύλος του – ένα µεγαλόσωµο λυκόσκυλο – κάθεται ήρεµος, συνηθισμένος από τους περαστικούς, µε το λουρί του δεμένο στα κολονάκια του πεζοδρομίου.
Πιο κάτω διακρίνει κανείς -την άλλη πλευρά- του έρωτα , Τόσα δίνω –Πόσα θες; Φώναξε ένας περαστικός σε κάποια . ( Αθήνα)

Ομίχλη, μόνο ομίχλη απλώνεται παντού .Αυτή η πρωινή βόλτα είναι τόσο όμορφη που ούτε η ομίχλη δεν την επηρεάζει .Θέλω να φτάσω μέχρι τέρμα ,μέχρι το φάρο .Μια κυρία με προσπερνά με το ποδήλατο της, πηγαίνει αργά δείχνει να απολαμβάνει τη βόλτα της ,ένας κύριος καθισμένος στο παγκάκι διαβάζει εφημερίδα ,ένας παππούς κάνει βόλτες τον εγγονό του ,δεν τον αφήνει από τα μάτια του .Μια άλλη κυρία περπατά νευρικά ,πηγαίνει πάνω κάτω και δείχνει αφηγημένη .Ένα κοπάδι από γλάρους πετάνε πάνω απ’ το λιμάνι ,δεν προλαβαίνω να τραβήξω φωτογραφία ,μέχρι να πάρω τα μάτια μου από πάνω τους έχουν διαλυθεί στον ορίζοντα .
(Λιμάνι του San Benedetto)

Όποτε ταξιδεύω με πλοίο και νυχτώνει ,το σκάω (μη ρωτήσετε από πού; ούτε κι εγώ δεν ξέρω) κι ανεβαίνω στο κατάστρωμα ,κάνει κρύο ,αέρας ,ψίθυροι ,σταγόνες αλμυρού νερού ,κι απέναντι τρεις άνθρωποι, άγνωστοι μεταξύ τους με το βλέμμα χαμένο στις γραμμές που αφήνει πίσω του το καράβι καθώς διασχίζει τη ‘’μαύρη’’ επιφάνεια της θάλασσας .
Ένα τελευταίο τσιγάρο .

Έχω στο πρόσωπο μου όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που προδίδουν ότι είμαι ένας επισκέπτης στη Ρώμη .Γιατί όχι ένας «ξένος».Με τη φωτογραφική μου μηχανή τραβάω ανθρώπους που περπατούν βιαστικά .Εγκαταλείπω για λίγο τη παρέα μου και σκαρφαλώνω σε ένα λόφο για να έχω καλύτερη λήψη .Ένα ζευγάρι που με παρατηρεί κάποια δευτερόλεπτα, έρχεται και μου ζητάει ευγενικά να τους φωτογραφίσω με το μικρό μωρό τους στο καρότσι έξω από το Colosseo. Αφού βρω την κατάλληλη ισορροπία χρωμάτων και το καλύτερο πλάνο τους, κάνω κλικ!
Χαμόγελα κι ένα ευχαριστώ για κάτι τόσο απλό από δυο ξένους ,τι στιγμή;
Ναι ,τελικά οι άνθρωποι όταν χαμογελάμε είμαστε ο εαυτός μας _

Νυχτώνει κι η πόλη ανάβει τα φώτα της, είναι πανέμορφη ,γεμάτη κόσμο λες κι έχει γιορτή. Συγχωρήστε με αλλά δεν βρίσκω τίποτα το αρνητικό, τίποτα που να μην μπορώ να θαυμάσω. Στέκομαι λίγο να παρακολουθήσω ,η φωτογραφική μου δεν κάνει μακρινές λήψεις στο σκοτάδι, ευτυχώς, ελευθερώθηκα, τώρα ό,τι δω θα ‘ναι με τα μάτια μου ––δεν θα ‘χω την ελπίδα να το δω μετά καλύτερα αποτυπωμένο σε διαφάνειες - ,ό,τι θαυμάσω θα ‘ναι με την ψυχή μου -δεν θα ‘ χω τη χαρά να το κρατήσω σε άλμπουμ στο συρτάρι μου -, ό,τι κρατήσω θα ‘ναι στη μνήμη μου -μια στιγμή – αυτή που διαρκεί στην αιωνιότητα .

Αν η στιγμή επαναλαμβάνεται στην αιωνιότητα ,τότε αυτή η στιγμή είναι η αιώνια ζωή μας _

Λοιπόν κάπου εδώ ,έφτασε η στιγμή που πρέπει να τρέξω, να προλάβω το λεωφορείο αλλά κι αν το χάσω τι έγινε ;

Έχω τόσα πολλά ακόμα να δω …

Ο Μετανάστης «Μέσα Μας»



Είμαστε οι ίδιοι μετανάστες ;Αυτό το ξέρει ίσως καλύτερα όποιος έχει ζήσει σε ξένη χώρα και έχει βιώσει τη ξένη κουλτούρα .
Λάθος αντίληψη.
Από τη φύση μας οι άνθρωποι δεν είμαστε ριζωμένοι πουθενά.
Άνθρωποι που ταξιδεύουν είτε για να γνωρίσουν τον κόσμο ,είτε για να βρουν μια καλύτερη τύχη …τώρα με καταλαβαίνουν.

Έχουμε κάτι το μετέωρο μέσα μας.

Αυτό που ανήκει «Παντού και Πουθενά ».

Συνηθίζουμε να λέμε πάντα: Κόλαση είναι οι «Άλλοι» .

Το βλέμμα των «άλλων» όμως δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το βλέμμα το δικό μας. Άρα αν το δικό μας ορίζει ως κόλαση την οπτική πίσω από το πεδίο του «άλλου» τότε κι ο «άλλος» δεν μπορεί παρά να είναι η κόλαση μας .

Επειδή εμείς διαλέξαμε έτσι να είναι κι όχι επειδή ο «άλλος» το θέλησε.

Ο «ιερός άνθρωπος» του Καμί (και χρησιμοποιώ ακριβώς την έκφραση όπως τη διάβασα κάπου πρόσφατα )που παλεύει να βρει μια θέση στον ήλιο σε μια μισαλλόδοξη Ευρώπη ,μια ήπειρο αφιλόξενη και εχθρική στο «άλλο» ,δεν διασχίζει θάλασσες με σκοπό να μας βλάψει, να μας κάνει κακό αλλά κι όταν το κάνει δεν διαφέρει σε τίποτα από το κακό που θα κάνει ο Έλληνας στον Έλληνα .

Συνηθίζουμε όμως να το εκλαμβάνουμε ως μεγαλύτερο κακό γιατί πρόκειται για έναν «ξένο».Οι ιδιότητες του Καλού και του Κακού ενυπάρχουν σε κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτως εθνικής ταυτότητας. Οι δυνητικές προδιαθέσεις (της κλοπής και όλων των άλλων εγκληματικών ενεργειών)κυλούν στο αίμα καθενός .Δεν ανήκουμε σε μια ανώτερη φυλή, όποιος σκέφτεται το αντίθετο δεν ξέρει καλά τον κόσμο ή δεν έχει σκοπό να μάθει τον κόσμο και προτιμά να ζει στο δικό του μικρόκοσμο.
Όλα αυτά περί ανώτερης φυλής αποδείχθηκαν ουτοπικές μάσκες της κοινωνίας μας, δεν μας πήγαν μπροστά .Μάθαμε να ζούμε με «Δανεικά».Σε κάθε επίπεδο αποτύχαμε παταγωδώς .Αυτοί οι άνθρωποι δεν μας ζήτησαν δανεικά κι ούτε τους ζητήσαμε αλλά σαν πολιτισμένη χώρα ενταγμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπρεπε να είχαμε φροντίσει τουλάχιστον «την αξιοπρέπεια τους». Αξιοπρέπεια που αναλογεί και στο χειρότερο εγκληματία, τη στιγμή που πίσω από κάθε πράξη βρίσκεται κι ένα κίνητρο.
Αλλά θα μου πείτε, όταν δεν έχουμε φροντίσει για τη δική μας αξιοπρέπεια θα κοιτάξουμε των άλλων ;

Είμαστε όλοι παιδιά ενός κατώτερου θεού και μπορούμε όλοι από τη μια μέρα στην άλλη να το φέρουν έτσι οι συνθήκες και να βρεθούμε κυριολεκτικά «Μετανάστες» χωρίς χαρτιά μέσα στην ανωνυμία ,κάτω από το όριο της φτώχειας . Τα σκουπίδια του τόπου μας δεν είναι οι μετανάστες.
Αν κάποιος μπορεί να αισθανθεί στο βάθος το μεγαλείο αυτής της έκφρασης. αυτός είναι ο Μετανάστης «Μέσα μας».
Η Ελευθερία καθενός δεν είναι δικαίωμα , είναι φύση !

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

O Σαρτρ ανέφερε χαρακτηριστικά με παιγνιώδες ύφος στα γαλλικά «η ύπαρξη προηγείται της ουσίας»( «l’ existence précède l’ essence») .
Κι αφού αρχίζουμε μια κουβέντα σε ένα χώρο φιλόξενο και αμόλυντο όπως η αίσθηση του ολοκαίνουριου μπλε τετραδίου ,ας αρχίσουμε με τα απαραίτητα .Πάμε πρώτα σε αυτό το άγραφο χαρτί να φτιάξουμε ένα δέντρο .Για να γίνει ένα δέντρο χρειάζεται κόπος και μεράκι .Πρέπει να σκάψουμε μεγάλους λάκκους ,να φυτέψουμε σπόρους .
Σε όλους τους λαούς το δέντρο έχει εξέχουσα σημασία και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσης του .Υπάρχει το ιερό δέντρο ,το δέντρο της ζωής και του θανάτου, του καλού και του κακού ,το δέντρο του κόσμου ,της γνώσης ,του πεπρωμένου, το στοιχειωμένο δέντρο.
Με τις ρίζες του βαθιά στο χώμα και τα κλαδιά του ψηλά στον ουρανό ,το δέντρο γίνεται η γέφυρα ,ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο θείο και τον άνθρωπο.
Η αξία του δέντρου και κατ ‘ επέκταση του δάσους δεν εστιάζεται μόνο στην αισθητική ,λατρευτική και συμβολική του ιδιότητα αλλά και στη ζωτική για τους ανθρώπους σημασία του .Ειναι τόσο σημαντικό για την ύπαρξη μας όσο και για τη συνέχιση της ζωής μας .Ήρθε η ώρα να αντιληφθούμε ότι όχι μόνο μας έκοψαν το κορμό,το δέντρο της ζωής αλλά πυρπόλησαν και ολόκληρο το δάσος (παιδεία, δικαιοσύνη, ελευθερία, εργασία).
Ήρθε η ώρα να δράσουμε. Κράτος δεν είναι οι τριακόσιοι αλλά ο υπερβατικός εαυτός μας. Δεν μένουμε πια στην επιφάνεια των πραγμάτων αγγίζουμε την ουσία τους και η ουσία τους βρίσκεται βαθιά μέσα στην ύπαρξη καθενός .Δεν επιδιώκουμε ξανά τα λάθη του παρελθόντος:Όταν η ανάπτυξη του δέντρου είναι πολύ μεγάλη ,το δέντρο φέρνει πολύ καρπό ,από την άλλη μεριά ,όταν το δέντρο φέρνει πολύ καρπό ,η ανάπτυξη μειώνεται . Όσα δέντρα μεγαλώνουν σε τεχνητά προετοιμασμένο έδαφος, με τεχνητά λιπάσματα είναι αναπόφευκτα αδύνατα και ανίκανα να ζήσουν τη φυσική διάρκεια της ζωής τους .Λέμε λοιπόν «Όχι!» στον εμβολιασμό (κέντρισμα),είναι βλαβερός για τo δέντρo της ζωής όπως και για όλα τα δέντρα . Λέμε «Ναι!» στη φυσική προσπάθεια ανάπλασης του δάσους που κάηκε ,γιατί αυτή έχει τις βάσεις της στη γόνιμο έδαφος της γης και πηγάζει από τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής .Το δέντρο της ζωής θα αναγεννηθεί ,αυτός είναι ο νόμος της φύσης ,μετά το θάνατο έρχεται η ανάσταση.

Ο λάκκος είναι ο ίδιος σου ο εαυτός ,εκεί μέσα πρέπει να σκάψεις .Ο σπόρος είναι η αλλαγή μέσα σου .Το δέντρο είσαι εσύ . Το πότισμα αυτού του δέντρου που εκπροσωπείς είναι η μετάβαση από το «εγώ» στο «εμείς», η απελευθέρωση από τα γεωγραφικά δεσμά ,τις θρησκευτικές διαφορές και τις κοινωνικές διακρίσεις. Όλα τα δέντρα χρειάζονται πότισμα ακόμα κι αυτά που αντέχουν στην ξηρασία .Η επιθυμία σου για ζωή μετά τη συντριβή, είναι η ανάσταση .

Γυμνοί και εκτεθειμένοι, όλοι στην ίδια κόλαση συνοδοιπόροι ,δίνουμε τη πιο γενναία μάχη, όχι προς χάριν κάποιας ουτοπίας αλλά ενός ιδανικού: -του δέντρου της ζωής- .